דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מ'אוהדים' ל'לא אוהדים' - או איך משמרים לקוחות בשיווק במדיה חברתית 

מאת    [ 20/12/2010 ]

מילים במאמר: 352   [ נצפה 1990 פעמים ]

בעוד השיווק החברתי פותח בפני הצרכנים דרכים חדשות להביע את זיקתם למותגים, הם גם מאפשרים לצרכנים דרך חדשה להפגין את ההפכפכות שלהם.  בתוך ההתלהבות של מנהלי המותגים לצבירת 'אוהדים', ישנה חשיבות רבה להקדשת תשומת לב לתגובותיהם של הצרכנים האוהדים, על מנת לאתר מבעוד מועד חוסר התלהבות ואף נטישת לקוחות.

השיווק במדיה החברתית על פי רוב נעשה במספר פלטפורמות, החל מבקשת האהדה בפייסבוק, דרך 'עקוב אחרי' בטוויטר ועד לרישום להזנת RSS  וכן הלאה.  בסקר צרכנים התברר כי בממוצע, כל צרכן מחובר לפחות ל 5 מותגים שונים, באמצעות המדיה החברתית.

קשר מתמשך בין המותג לצרכן יכול להניב יתרון משמעותי עבור המשווק.  צרכנים רבים מעידים כי הקשר עם מותג מתחזק כאשר יש הדדיות בין הצרכן למותג, במילים פשוטות – כאשר הצרכן יכול לשתף את המותג בדעותיו ותחושותיו, כאשר יש מי שמקשיב לצרכיו.

איזה יתרונות רואים הצרכנים בשיווק מותגים במדיה החברתית?


    •  היתרון בעיני הצרכנים נובע מהיכולת להביע את דעתם ולדעת שיש מי שמקשיב.
    • מרגישים שהשירות משתפר כאשר יש דיאלוג בין הצרכן למותג, בסביבה החברתית.
    • נוטים יותר לרכוש מוצרים או שירותים של חברה או מותג, כאשר מתקיים דיאלוג.

יחד עם זאת, עלינו להבין שמערכות יחסים בין מותג ללקוח, יכולות להשתבש בדיוק כמו במערכות יחסים אחרות, ועל מנת לשמרם לאורך זמן, על מנהלי המותג להשקיע מאמצים מתמשכים ולשמור על עקביות ושקיפות מול לקוחותיו.  לקוחות עשויים לנטוש את מערכת היחסים אם יתברר להם כי החברה או המותג פעלו בחוסר אחריות כלפי הלקוח עצמו או כלפי קהילת הצרכנים.  הנטישה היא פשוטה, מפסיקים לאהוד את המותג.  כדי למנוע נטישת לקוחות, מנהל המותג צריך לשמור על אופי מקצועי, "לספק את הסחורה" עליה הוא מצהיר, לא לנדנד ללקוחותיו, וכמובן לשמור על הרלבנטיות, צרכנים רבים מעידים כי הם מפסיקים להיות 'אוהדים' של מותגים כאשר התוכן המשווק אינו רלבנטי.

אנו כמנהלי עסק, מנהלי מותגים ומשווקים, צריכים להפנות תשומת לב רבה להדדיות הקשר עם לקוחותינו.  להקפיד על תוכן רלבנטי, לעדכן את הלקוחות במועד הנכון, אך לא להכביד במידע, להיזהר שלא להיתפס כ'ספאם'.  ובעיקר, להקשיב לדעתם, לקבל משובים ולנהל דיאלוג מתמשך.  ככל שהצרכן יחוש בקשר הדדי עם המותג, יגדלו הסיכויים לשמר אותו לאורך זמן כלקוח נאמן ואף מפרגן.

טל פרנק (בן-משה)  /  ליווי עסק-שיווקי
שיווק באינטרנט, פייסבוק להצלחה עסקית, איך לקדם את העסק שלך (באופליין) באמצעות טכניקות שיווק מתקדמות ברשת.  זאת ועוד תוכלו למצוא ב http://www.wiseway.co.il הדרך לעסקים מצליחים.  או בדף הפייסבוק http://shortenme.net/fb4success




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב